سریال و انمیشن

معرفی سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

معرفی سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب (A Good Girl’s Guide to Murder) یک اثر جدید در سبک رازآلود و تریلر از کشور انگلستان است. این سریال یک فصلی اخیرا از شبکه BBC Three منتشر شده است. ‎

سال 2024 تا به اینجا سال نسبتا خوبی برای سریال‌بازان بوده است. سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب (A Good Girl’s Guide to Murder) یکی از سریال‌های جدیدی است که به تازگی از شبکه BBC Three پخش شده است. این سریال براساس رمانی به همین نام از هولی جکسون (Holly Jackson) و به کارگردانی دالی ولز (Dolly Wells) ساخته شده است. ژانر سریال A Good Girl’s Guide to Murder درام، رازآلود و مهیج است. این سریال هنوز به صورت بین‌المللی منتشر نشده، اما اکران آن در انگلیس با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدین روبرو شده است.

ما در یکی از مقالات پلازا بهترین سریال‌‌‌های 2024 را معرفی کرده‌ایم و در این مقاله قصد داریم به طور تخصصی به بررسی سریال A Good Girl’s Guide to Murder 2024 بپردازیم. تعداد قسمت‌ها و زمان پخش آن را بدانیم، داستان سریال را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و در بخش آخر نیز مروری بر نمرات و نظرات منتقدین داشته باشیم. با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

تعداد قسمت ها و زمان پخش سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

بررسی سریال A Good Girl’s Guide to Murder 2024 معرفی سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

با توجه به اینکه این سریال محصول کشور انگلستان است، تاکنون فقط در بریتانیا و توسط شبکه BBC Three و شبکه BBC iPlayer منتشر شده است. تاریخ انتشار سریال در بریتانیا 1 جولای 2024 (11 تیر 1403) بود. طبق اخبار رسیده، شبکه نتفلیکس در 1 آگوست 2024 (11 مرداد 1403) این سریال را به طور بین‌المللی منتشر خواهد کرد.

تعداد قسمت های سریال A Good Girl’s Guide to Murder در فصل اول 6 قسمت است که براساس وقایع کتاب اول ساخته شده است. اگر ساخت فصل دوم سریال نیز تائید شود، فصل بعدی داستان خود را با محوریت کتاب‌های دوم و سوم روایت خواهد شد. البته فریث تیپلادی (Frith Tiplady)، تهیه‌کننده اجرایی، خاطرنشان کرده که “داستان در فصل اول به پایان می‌رسد”، ولی سریال پتانسیل ساخت فصل‌های بعدی را نیز دارد.

خلاصه سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

قهرمان داستان سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب یک زن باهوش و جوان به نام پیپ فیتز آمبی است. 5 سال قبل یک دختر دبیرستانی زیبا و محبوب به نام اندی بل، به دست دوست‌پسرش سال سینگ به قتل می‌رسد. سال نیز پس از اقدام به قتل، خودکشی می‌کند. گرچه 5 سال از وقوع این اتفاق میگذرد، اما پیپ متوجه می‌شود که صحبت درباره این تراژدی هنوز در شهر وی جریان دارد. او نمی‌تواند این احساس را در خود خفه کند که احتمالا چیزهای بیشتری درباره این قتل وجود دارد. اگر معلوم شود سال سینگ قاتل نبوده، چه می‌شود؟ پیپ تصمیم می‌‌گیرد وارد عمل شده و پروژه خود را درباره این مساله تهیه کند.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

در سپتامبر 2022 خبر رسید که شبکه BBC Three قصد دارد سریالی براساس رمان هالی جکسون، به کارگردانی والی ولز بسازد. ژوئن 2023 بود که نام اما میرز و زین اقبال به عنوان بازیگران اصلی سریال منتشر شد. در ادامه با بازیگران سریال A Good Girl’s Guide to Murder آشنا میشویم.

اما مایرز در نقش پیپ فیتز آموبی

زمان پخش سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب بازیگران سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

اما مایرز (Emma Myers) بازیگر آمریکایی، متولد 2 آوریل 2022 (13 فروردین 1381) در ایالت فلوریدا آمریکا است. او 3 خواهر دارد و در خانه آموزش دیده، طبق گفته خودش هیچگاه مدرسه را به شکل سنتی آن تجربه نکرده است. اما فعالیت خود در عرصه بازیگری را به عنوان یک بازیگر کودک از سال 2010 با سریال The Glades آغاز کرد. سپس حدود 10 سال از این عرصه به دور بود و در سال 2020 فعالیت حرفه‌ای خود را با سریال The Baker and the Beauty از سر گرفت. وی امروزه با نقش انید سینکلر در سریال Wednesday (2022-204)، و نقش سی‌سی واکر در فیلم Family Switch (2023) شناخته می‌شود.

زین اقبال در نقش راوی سینگ

خلاصه سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب تعداد قسمت های سریال A Good Girl’s Guide to Murder

زین اقبال (Zain Iqbal) یک بازیگر بریتانیایی متولد شهر منچستر است. او فارغ‌ا‌لتحصیل رشته بازیگری از Royal Exchange Theatre در منچستر است و فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر را از سال 2019 با فیلم Why ME? آغاز کرد و پس از آن در فیلم All Crazy Random (2022) حضور یافت. زین اقبال با نقش راوی سینگ در سریال A Good Girl’s Guide to Murder نام خود را به عنوان یک بازیگر، مطرح کرده است. او علاوه بر بازیگری عاشق ورزش بوکس نیز هست.

آشا بنکس در نقش کارا وارد

داستان سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب ژانر سریال A Good Girl’s Guide to Murder

آشا آلیس بنکس (Asha Alice Banks) یک بازیگر و خواننده جوان انگلیسی است. وی متولد 26 نوامبر 2003، برابر با 5 آذر 1382، در سنت آلبانز انگلستان است. او کار خود را به عنوان یک بازیگر کودک از سال 2011 با حضور در سریال EastEnders و سریال Call the Midwife آغاز کرد. پس از حضور در 5 قسمت از سریال Rebel Cheer Squad (2022)، نقش اصلی سریال The Magic Flute (2022) را به آشا دادند که سبب به شهرت رسیدن وی شد. او علاوه بر تلویزیون، در تئاتر نیز فعال است و تاکنون در 7 نمایش تئاتر حضور داشته است.

یاسمین الخضیری در نقش نائومی وارد

سریال A Good Girl’s Guide to Murder هنرپیشه های راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

یاسمین الخضیری (Yasmin Al-Khudhairi) بازیگر تازهکار بریتانیایی، متولد شهر لندن در انگلستان است. او فارغ‌التحصیل رشته علوم اجتماعی از دانشگاه منچستر است و در زمان دانشگاه با ریشی پلهام آشنا شد. یاسمین در چند تئاتر دانشجویی بازی کرد و سال 2019 پلهام او را برای بازی در فیلم Hilda انتخاب کرد و بدین ترتیب یاسمین به طور حرفه‌ای قدم به عرصه بازیگری گذاشت. این حضور سبب شد برای بازی در یک قسمت از سریال Killing Eve، در سال 2020، نیز انتخاب شود. وی تاکنون در 5 سریال تلویزیونی و 2 فیلم سینمایی، از جمله سریال COBRA (2023) و فیلم Rye Lane (2023) بازی کرده است. یاسمین در سریال Ackley Bridge (2021-202) نقش اصلی سریال را داشت.

همچنین بخوانید :

اکنون که مرور کوتاهی بر بیوگرافی چند تن از بازیگران اصلی داشتیم، با ما همراه باشید تا نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب را نیز با هم بخوانیم:

  • رایکو گوهارا (Raiko Gohara) در نقش زک چن
  • جود مورگان-کالی (Jude Morgan-Collie) در نقش کانر رینولدز
  • یالی توپول مارگارلیث (Yali Topol Margalith) در نقش لورن گیبسون
  • هنری اشتون (Henry Ashton) در نقش مکس هیستینگز
  • کارلا وودکاک (Carla Woodcock) در نقش بکا بل
  • متیو بینتون (Mathew Baynton) در نقش الیوت وارد
  • گری بیدل (Gary Beadle) در نقش ویکتور آمبی
  • آنا مکسول مارتین (Anna Maxwell Martin) در نقش لیان آمبی

نقد سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

با توجه به اینکه سریال A Good Girl’s Guide to Murder تاکنون فقط در چند کشور، شامل انگلستان، ایرلند، استرالی و نیوزیلند منتشر شده، نقدهای کمی برای آن نوشته شده است. نمرات سریال تا به اینجا خوب بوده و موفق شده امتیاز 6.9 از 10 در وبسایت IMDb را کسب کرده و حدود 86% نقدهای آن در وبسایت راتن تومیتوز نیز نقد مثبت بوده است. در ادامه مروری بر نظرات برخی منتقدین درباره سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب داریم.

سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب سریال A Good Girl’s Guide to Murder

Radio Times/ ابی رابینسون:

چه از طرفداران این کتاب باشید و چه به تازگی قدم به دنیای این آثار گذاشته باشید، این سریال فوق‌العاده است و تقریبا مطمئنم که فصل‌های بعدی آن نیز ساخته خواهد شد.

The Telegraph/ کیث واتسون:

این یک قتل ساده است، اما به اندازه کافی ریزه‌کاری و پیچش هرچند ساختگی ، دارد که شما را در 6 قسمت سرگرم کند. با وجود داستان‌های بیشتر در این سری رمان‌ها، مطمئنا این آخرین داستان از پیپ فیتز-آموبی متبحر نیست که می‌بینیم.

The Independent/ کتی راسینسکی:

اگرچه ممکن است برخی بخش‌های سریال آشنا به نظر برسند، اما داستان به آرامی روایت می‌شود و با پیچش‌های کافی پر شده تا سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب تماشایی‌تر شود. تصور کنید سریال The Famous Five با سریال Pretty Little Liars ملاقات کنند: به گفته آگاتا کریستی “این ترکیبی است که نباید روی کاغذ کار شود، اما به اندازه کافی شما را درگیر خودش می‌کند.

همچنین بخوانید :

The Guardian/ لوسی منگان:

هنگام تماشای سریال زمانی برای بی‌حوصلگی، تمرکز بر حفره‌های داستان یا هرکار دیگری جز لذت بردن از آن وجود ندارد. این اثر می‌تواند یک مراقبه درباره آزمایش‌ها و مصیبت‌های بزرگ شدن، و مظاهر غم باشد.

I/ سرنا اسمیت:

سریال A Good Girl’s Guide to Murder زمانی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد که به سوی تبدیل شدن به یک اثر کارآگاهی پوچ متمایل می‌شود. اگر منتظر یک تریلر حماسی و پیچیده به سبک ویلکی کالینز باشید، شدیدا ناامید خواهید شد. اما اگر به دنبال یک معمای قتل ساده و دلپذیر هستید، پس آماده باشید تا به تلویزیون‌های خود بچسبید.

سخن پایانی

سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب سریال A Good Girl’s Guide to Murder

معرفی سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب در این بخش به پایان می‌رسد. اکنون که داستان فیلم و تاریخ پخش آن را دانستیم، و با بازیگران و نظرات منتقدین آشنا شدیم، نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد. نظر شما درباره این سریال چیست؟ آیا شما هم بی‌صبرانه در انتظار اکران آن هستید؟ به نظر شما این سریال می‌تواند سکوی پرتابی برای بازیگران جوان و تازه‌کارش باشد؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش دیدگاه شما در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا